Followers

Pages

Saturday 13 October 2012

Kes Rogol Bapa 2 Anak Dipenjara 50 Tahun


Tertuduh Mohd Nazrin Mustafa 21

KUALA LUMPUR: "Saya TIDAK BOLEH menumpukan perhatian pada pelajaran apa-apa lagi masa depan saya adalah suram". Ini adalah kata-kata mangsa rogol, 17tahun yang memberikan kenyataan beliau di Mahkamah Sesyen di Ampang di sini semalam selepas tertuduh telah didapati bersalah merogol beliau berulang kali.
Mangsa, yang duduk dalam pendirian saksi dan telah dilindungi dari galeri awam oleh skrin kayu, kedengaran tangisan kerana beliau diriwayatkan bagaimana kejadian itu telah menjejaskan beliau.

Hakim Roszianayati Ahmad bertanya itu dua kali ganda jika dia mahu berehat untuk mengarang dirinya, tetapi remaja yang dijalankan, walaupun dia boleh mendengar menangis.

"Saya kadang-kadang merasa seperti pergi jauh. Saya takut impian saya tidak akan menjadi kenyataan. Saya malu untuk menghadapi rakan-rakan dan guru-guru saya di sekolah," kata remaja.

Mangsa, bagaimanapun, tidak adalah satu-satunya yang menangis di mahkamah semalam.

Tertuduh, Mohd Nazrin Mustafa, 21, juga menangis selepas hakim menjatuhkan hukuman 25 tahun penjara dan 18 sebatan kerana merogol mangsa, dua kali.

Nazrin, bapa dua anak itu, melakukan kesalahan itu di belukar di Kampung Sungai Bakau, Gombak, pada April tahun lepas.

Hakim menjatuhkan hukuman penjara 25 tahun dan lapan sebatan bagi kesalahan pertama, dan 25 tahun penjara dan 10 sebatan bagi kesalahan kedua, tetapi memerintahkan supaya hukuman penjara berjalan serentak.

Dalam mencari dia bersalah, Roszianayati berkata Nazrin pertahanan adalah penafian semata-mata sebagai swab faraj yang diambil dari mangsa telah menunjukkan DNA Nazrin, kedua-duanya dari sperma dan sel-sel bukan sperma.

Hakim juga berkata beliau mendapati tiada percanggahan dalam perhimpunan sampel.

Beliau juga berkata kesaksian Muhammad Nur Syukri, saksi pembelaan kedua, tidak konsisten dan ia adalah jelas bahawa dia telah cuba untuk menyembunyikan sesuatu.


Sepanjang perbicaraan, ia telah mendedahkan bahawa pada hari kejadian, mangsa telah dengan Nur, teman masa kecilnya dan jiran, di Berjaya Times Square.

Seperti yang mereka telah meninggalkan di atas motosikal, mereka telah dihalang oleh dua belia dan dibawa ke kawasan lebat, di mana mangsa telah berkali-kali dirogol oleh Nazrin dan orang yang dinamakan Kecik.
(Kecik telah didakwa dengan kesalahan yang sama di mahkamah Selayang, manakala Nur, yang dituduh bersubahat dengan beliau, telah dibebaskan kerana kekurangan bukti.)

Peguam bela Mohd Yusoff Ag Lah, dalam mengurangkan hukuman yang ringan, mengaku dengan mahkamah untuk melepaskan anak guamnya atas bon kelakuan yang baik, sambil menambah bahawa Nazrin telah berkahwin dengan dua kanak-kanak kecil, berusia 2tahun dan 2 bulan masing-masing.

Beliau juga menyebut kes di Mahkamah Rayuan, yang mengetepikan hukuman penjara lima tahun diserahkan oleh Mahkamah Tinggi untuk bowler kebangsaan Nor Afizal Azizan atas sabitan rogol berkanun, menggantikan ia dengan bon lima tahun tingkah laku yang baik dan bukannya.

Bagaimanapun, Timbalan Pendakwa Raya Noor Fadzlin Abd Zawawi ditekan kerana hukuman berat, berkata sebagai seorang bapa dua, tertuduh sepatutnya dikenali lebih baik daripada untuk menyebabkan kemudaratan kepada anak orang lain.

No comments:

Post a Comment